Hárommillió autóját hívja vissza a Toyota

A Toyota csütörtökön bejelentette, hogy összesen mintegy 2,91 millió autóját hívja vissza Japánból, Kínából, Óceániából és további térségekből a Takata hibás légzsákjai miatt. A visszahívás a Corolla Axio sedan és a RAV4 SUV modelleket érinti, és az Egyesült Államokra nem terjed ki.

A Toyota elmondása szerint 1,16 millió járművet Óceániából és a Közel-Keletről hívnak vissza, egyharmadát a többi kisebb piacról, míg Japánban ez további 750 ezer autót érint.

A Takata autókba szerelt, felrobbanó légzsákjai miatt eddig 16-an vesztették életüket, amely globálisan a legtöbb autó visszahívásához vezetett. A vállalat januárban ismerte el felelősségét a hibás légzsákok miatt, és bejelentette, hogy kompenzációt fizet.

A japán cég múlt hónapban rontotta nyereségvárakozását és most azzal számol, hogy 64 milliárd jen (533 millió euró) veszteséggel zárhatja a március végén záruló üzleti évet az eddig becsült 20 milliárd jen nyereséggel szemben. Az autógyártó immár a harmadik egymást követő üzleti évet zárja veszteséggel, döntően a hibás légzsákokért fizetett amerikai bírság és kompenzáció, valamint a visszahívások magas költségei miatt. Bővebben

A Toyotára tavaly is rájárt a rúd

Tavaly novemberben a japán autógyártónak mintegy 740 ezer Sienna modelljét kellett visszahívnia az Egyesült Államokban, akkor épp az oldalsó tolóajtók esetleges meghibásodása miatt.

Ezelőtt, májusban pedig 1,58 millió, 2006 és 2011 között gyártott járművet kért be ellenőrzésre, szintén az USA-ban a már említett légzsák probléma miatt.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters / Kitekintő

Felkapott hírek

Friss hírek

Mihai Tudose

Megvan az új román kormányfő, máris szétszedi a sajtó

Klaus Iohannis román államfő bejelentette, hogy megbízta kormányalakítással hétfőn Mihai Tudosét, akit az eddig is kormányzó PSD-ALDE szociálliberális koalíció javasolt a miniszterelnöki posztra. A keddi román lapokban megjelent véleménycikkek szerzői a miniszterelnök-jelölt állítólagos titkosszolgálati kötődéseit kommentálták.

Read More »