Orosz hitelből készül orosz légvédelmi rendszert venni Törökország

Oroszország nem fél Sz-400-as Triumf típusú légvédelmi rakétarendszereket eladni Törökországnak, annak ellenére sem, hogy NATO-tagállamról van szó – mondta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködésért felelős tanácsadója.

„Igen, Törökország tagja a NATO-nak, de nem félünk” – jelentette ki Kozsin, aki a többi között azzal indokolta szavait, hogy mielőtt Oroszország bármit is leszállítana, a felek megállapodásában rögzítik, mire jogosultak használni a fegyvereket. A tanácsadó egyben megjegyezte, hogy az orosz hadsereg ráadásul ennél már korszerűbb, Sz-500-as típusú rakétarendszert készül rendszerbe állítani.

Az orosz gyártmányú Sz-400-asok törökországi szállításáról tárgyalt március elején Moszkvában Vlagyimir Putyin orosz és Recep Tayyip Erdogan török elnök. Szergej Csemezov, a fejlett technológiájú termékek exportjára szakosodott Rosztyeh állami vállalat vezérigazgatója korábban kijelentette, hogy Törökország hitelt kíván felvenni Oroszországtól orosz fegyverek, egyebek között a legkorszerűbb légvédelmi rakétarendszerek beszerzéséhez. Csemezov februárban közölte, hogy Ankara érdeklődik az Sz-400-as iránt, és a felek tárgyalnak a lehetséges szállításról.

Az Sz-400-as első külföldi vásárlója Kína volt, sajtóértesülések szerint mintegy 3 milliárd dollárért rendelt belőle 2015-ben, 2016-ban pedig Indiával írt alá kormányközi megállapodást Oroszország a rakétarendszerek szállításáról.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/TASZSZ

Friss hírek

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »
Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »