Brutális autónkénti profitot termel a Porsche

A Porsche pénzcsináló gépe már régóta járatja a motort, de most egy sebességgel feljebb váltott – minden eladott autón 17.250 dollárt keresnek, míg a BMW vagy a Mercedes csak ötezret.

A Volkswagen csoport alá tartozó márkából az elmúlt évben 238.000 darabot adtak el, aminek az eredménye 3,9 milliárd euró (mintegy 4,1 milliárd dollár) profit lett – ez 14%-kal több mint 2015-ben. Az adatokból könnyen kiszámítható az egy autóért átlagosan kapott nettó 17.250 dollár profit, melyet úgy értek el, hogy az egy autón keletkezett átlagos bevétel közel 99.000 dollár, azaz egy autó árának több mint 17%-a a profit.

Egyszerűen fogalmazva: minden eladott Porsche 911-nek vagy Cayenne-nek csak a profitjából lehetne venni rögtön egy teljesen új, átlagos középkategóriás családi autót.

A német versenytársak ebből a szempontból lemaradnak egy körrel: a Daimler AG (ismertebb nevén Mercedes) 5000 dollárt keresett egy autón tavaly, hasonlóan a konkurens BMW-hez. A csúcsprofit receptje pedig egyszerű: magas árak. A Porsche egyszerűen nem csinál olcsó járműveket.

Még a luxuskategóriás játékosok, mint a Mercedes vagy a BMW is gyártanak praktikusabb, megfizethetőbb családi modelleket, annak ellenére, hogy ezen gyártók egyes modelljei még a Porschéknál is drágábbak.

A Porschénál azonban egyszerűen nincsenek olcsó modellek. Még a „legolcsóbb” modell, a Macan négyhengeres változatáért is több, mint 60 ezer eurót kérnek el az európai piacokon és így is elkapkodják. Tavaly a Porsche eladásainak 40%-át tették kik a Macan különböző verziói, ami alapján kijelenthető, hogy a Porsche vásárlók hajlandóak megfizetni a márka hírnevét.

No meg az extrákat, amiket szintén nem adnak olcsón, egy nagyobb felniszett, egy különleges festés vagy a természetes bőrülések mind sok ezer eurós tételek, amik még jobban megnövelik az eleve magas alapárakat.

A Ferrari is hasonló pályán mozog – egy járművön akár 90.000 dollárt is kereshetnek, de a bevételek 30%-át a motorok, kulcstartók, vidámparkok és más olyan dolgok adják, amiknek nincs is kerekük. Évente mindössze 8000 autót gyártanak, a ritkaság pedig olyan tényező, ami segít fenntartani a magas árakat.

A Porsche ma már egyre kevésbé számít különlegességnek, nagyjából tizedakkora a piacon, mint a BMW, az elmúlt három évben 47%-kal növelte termelését és már rég nem csak sportautókat gyárt, modellpalettájukon már SUV, szedán és kombi is megtalálható – a profittermelő képességük viszont ennek ellenére irigylésre méltó.

„A mi célunk, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek.” nyilatkozta Oliver Blume, a Porsche igazgatóságának elnöke. A sok apró részlettel – amit a vásárló választhat ki – tesszük a terméket egyedivé, amitől a tulajdonos végül igazán a magáénak érezheti.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »