Nagyot ugrott tavaly a Puma

Magasabb forgalom és nyereség után növelte a 2016-os év eredménye utáni osztalékát és megemelte idei eredmény előrejelzését is a sportfelszereléseket és sportruházati cikkeket gyártó német Puma konszern.

A Puma 2016-ban 68 százalékkal 62,4 millió euróra javította nettó nyereségét az előző évinél 7,1 százalékkal magasabb, 3,63 milliárd eurós forgalom mellett. Az egy részvényre jutó nyereség 2,48 euróról 4,17 euróra, az adó előtti eredmény pedig 32,6 százalékkal 96,3 millió euróról 127,6 millió euróra emelkedett, így meghaladta az éves tervben előirányzott 115-125 millió eurós várakozást.

A Puma a 2015-ös 50 cent után, részvényenként 75 cent osztalékot fizet részvényeseinek a 2016-os eredményből.

A rivális Adidashoz hasonlóan a Puma is annak köszönheti jó eredményszámait, hogy a sportcipők kereslete a kifejezetten a teljesítményre kihegyezett termékek irányából eltolódott az utcai és a retro modellek felé, amely hátrányosan érintette az olyan, újabb szereplők értékesítési számait, mint például az Under Armour.

A negyedik negyedévet önmagában tekintve is az elemzői várakozásokat meghaladó eredménnyel zárt a társaság, forgalma 10%-kal 958 millióra emelkedett, adó előtti eredménye 30,2 százalékkal 14,1 millió euróra nőtt, a karácsonyi szezont is magában foglaló negyedévben megszokott nettó vesztesége pedig 4,6 millió euró lett, kisebb az elemzők által várt 5 millió eurónál.

Az idei évre a Puma devizaárfolyam hatásoktól megtisztítva az értékesítési árbevétel „magas egyszámjegyű százalékos” növekedését várja, az adózás előtti eredmény 170-190 millió euró körül várható idén és a nyereség is kissé meghaladja majd a 2016-ban elértet.

Forrás: MTI / Reuters

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »