Már Iránnak sem kellenek az Airbus óriásgépei

Az Airbus Group A380-as modelljének már eddig is döcögős életpályáját újabb csapás érte, ezúttal Irán mondott le egy tizenkét darabos megrendelést, így gyakorlatilag már csak az Emirates flottájában jelenik meg érdemlegesen az óriásgép.

Irán a következő hónapoktól tervezi elöregedett repülőgép-flottájának korszerűsítését, mivel az atomprogramja miatt korábban életbe léptetett nemzetközi szankciókon enyhítettek a nagyhatalmak, így újra hozzáférnek a nemzetközi piacokhoz. Ennek keretében mind az Airbus, mind a rivális Boeing repülőgépgyártó társaságokkal előszerződést kötöttek különböző típusú repülőgépek beszerzésére.

Az Airbus-szal kötött megállapodás 118 gépre szólt, melyből 12 a hányatott sorsú A380-as lett volna, de Irán a héten 100 darabosra csökkentette a megrendelést, melyből az óriásgépek teljesen kiestek. Az Airbus még októberben – miután az Air France és a Quantas légitársaságok törölték rendeléseiket – bejelentette, hogy 2018-tól havi egyre csökkenti az A380-as gépek gyártási darabszámát, de ha továbbra is ilyen ütemben törlik az ügyfelek a megrendeléseket, akkor még az évi 12 darabot is nehéz lesz eladni.  Az Airbus hivatalosan 433 millió dollárra árazza az A380-as típust, de a halvány kereslet miatt magas kedvezményeket ad(na) az ügyfeleknek.

  • Kapcsolódó cikkeink:

 

Irán a rivális Boeinggel kötött szerződésén nem változtatott – igaz, abban eleve nem szerepeltek óriásgépek, a Boeing 787 Dreamliner típusát kihagyták a listából, a megrendelés 50 darab 737 MAX 8, 15 darab 777-300ER és 15 darab 777-9 típusra szól, melynek szállítását a 2018 és 2028 közötti időszakra tervezik.

A fentiek alapján Irán viselkedése is megerősíti azt a trendet, hogy a tengerentúli járatok piaca átalakulóban van és az óriásgépek helyét fokozatosan átveszik a kisebb-közepes méretű, gazdaságosabban üzemeltethető típusok.

Felkapott hírek

Friss hírek