A Daimler 10 milliárd eurót fordítana villanyautók fejlesztésére, de versenybe száll a legnagyobb brit autógyártó, a Jaguar Land Rover is.
Thomas Weber a Stuttgarter Zeitung című lap szombaton megjelent számában arról beszélt, hogy a Daimler 2025-ig tíz villanyautó-modellel jelenik meg. Elmondta továbbá, hogy ebből három Smart márkájú lesz, és hogy az erősebb elemek akár 700 kilométer távra elegendő energiát nyújtanak majd.
A Reutersnek korábban név nélkül nyilatkozó forrás azt mondta a hírügynökségnek, hogy a Daimler legalább hat villanyautó-modellt tervez piacra dobni, de ez a szám akár kilencre is nőhet, és a német gyár ezzel versenyre kel a piacon az amerikai Tesla és a német Volkswagenhez tartozó Audi cégekkel.
A Daimler még pénteken jelentette be, hogy folytatja a dízelüzemű autók eladását az Egyesült Államokban, szemben riválisával, a Volkswagen céggel, amely a héten azt közölte, hogy a tavalyi botrány hatásaként végleg felhagy az ilyen autók értékesítésével az amerikai piacon – számolt be a Der Spiegel. A hetilap adatai szerint az amerikai piacon idén eladott Mercedes márkájú autók kevesebb mint egy százaléka dízelüzemű. Néhány éve még 5 százalék körüli volt.
A britek is versenybe szállnak
A legnagyobb brit autógyártó, a Jaguar Land Rover (JLR) bejelentette, hogy villanyautó gyártását tervezi Nagy-Britanniában. A cég néhány nappal azután közölte ezt, hogy a brit kormány 390 millió font (1 font=364,50 forint) támogatást hagyott jóvá a zöld technológia támogatására. Ralf Speth, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója azt mondta, hogy West Midlands-ban lenne a villanyautó sorozatgyártása.
A JLR a napokban mutatta be első villanyautóját a Los Angeles-i Autószalonon és nagyratörő tervei szerint autóinak csaknem fele villanymeghajtású lesz az évtized végére. A tengerentúli autószalonon a 2016-os „Év zöld autója” díjat a második generációs Chevrolet Volt kapta.
- Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: MTI