Hollande: Nagy-Britanniának fizetnie kell a Brexit miatt

Francois Hollande francia elnök szerint az Egyesült Királyságnak el kell szenvednie a Brexittel járó következményeket, mivel az Európai Uniónak ragaszkodnia kell a blokk alapvető elveihez – írja a Financial Times.

„Nagy-Britannia úgy döntött, véghezviszi a Brexitet, és szerintem a „hard Brexit” mellett döntenek majd. Nos, ez esetben nekünk is végig kell menni az úton, hogy ez valóban meg is valósuljon. Sőt, különösen keménynek kell lennünk az ügyben” – mondta Hollande. Hozzátette: ennek elmulasztása azt eredményezné, hogy más EU-tagországok is kísértés áldozatává eshetnek, hogy kövessék a britek példáját. „Kell a fenyegetés, kell a kockázat, kell, hogy ennek ára legyen” – fogalmazott a francia elnök.

Hollande ezen kijelentéseit azután tette, hogy Theresa May brit miniszterelnök azt mondta a konzervatív párt éves konferenciáján tartott beszédében a hét elején: a szigetország 2019-ig bezárólag kilép az EU-ból. May arról is beszélt, hogy az Egyesült Királyság „teljesen független, szuverén” ország lesz, amivel a „hard Brexit” megvalósítására utalt.

A francia elnök gondolatai nagyon hasonlóak Angela Merkel német kancellár kijelentéseihez, miszerint Nagy-Britanniának el kell fogadnia az EU négy alapvető szabadságelvét – az áruk, a szolgáltatások, a tőke és az emberek szabad mozgását az Unión belül – ha továbbra is korlátlan hozzáférést szeretne a kontinens egységes belső piacához.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: CNBC / Financial Times

Friss hírek

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »
Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »