Franciaország kártérítést kérhet azoktól autógyártóktól, melyeknek járművei messze meghaladják a megengedett szén-dioxid kibocsátást – jelentette ki Christian Eckert francia költségvetési miniszter szerdán.
Eckert a törvényhozókat célozta meg az országgyűlésen és elmondta, hogy a kormány „elvesztett adóbevételek” beszedésére készül az autógyártóktól, mivel azoknak szigorúbb „zöld szankcióknak” kellett volna megfelelniük, mikor eladták az autóikat. Az egy évvel ezelőtti dízelbotrány – mikor a Volkswagen beismerte, hogy elcsalta a nitrogén-oxid-kibocsátást mérő teszteket azzal, hogy károsanyag-kibocsátási adatokat meghamisító szoftvert szerelt a járművekbe – további iparági vizsgálatokhoz vezetett több országban, köztük Franciaországban is.
Amellett, hogy a nitrogén-oxid több esetben messze meghaladja a „normális” értéket, a vizsgálatok kimutatták, hogy sok modell esetében hatalmas szakadék van a szén-dioxid kibocsátás és a tényleges üzemanyag-hatékonyság között. Franciaország bónusz-malusz rendszere lehetővé teszi, hogy az alacsonyabb szén-dioxid kibocsátással és üzemanyag-fogyasztással rendelkező autók értékesítési támogatásban részesülhessenek abból a büntetésből, amit a „kevésbé gazdaságos” járművek gyártóira kiszabnak.
„Nem lesz semmiféle engedékenység” – mondta Eckert szerdán. A költségvetési miniszter azt is bejelentette, hogy szeretnék, ha minél többen gyártanának elektromos autókat és ezért fokozatosan megvonják majd az adókedvezményeket a dízelüzemű járművek gyártóitól.
- Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: CNBC