A Hyundai akarja megszerezni a Hanjin ügyfeleit

A dél-koreai bíróság kétségét fejezte ki azzal kapcsolatosan, hogy a Hanjin hajózási társaság csődvédelmi eljárása sikerrel zárulhat és a cég elkerülheti a felszámolást.

A Hanjinnak jelenleg is 13 konténerszállító hajója vesztegel a dél-koreai Puszan kikötőjében és a cég adóssága minden egyes nappal tovább nő, a hajók ugyanis nem saját tulajdonaik, hanem lízingelik őket. A cég most épp azzal próbálkozik, hogy visszaadja a lízingelt hajók egy részét tulajdonosaiknak, azaz csökkentik flottájukat, közben pedig ahhoz gyűjtenek forrást, hogy a kikötőkben ki tudják pakolni a rakományokat – jelenleg ugyanis már erre sincs pénzük.

Becslések szerint 14 milliárd dollárnyi áru vesztegel a hajókon, de mivel az árukészlet nem a hajózási társaság tulajdona – hiszen ők csak szállítanak – ez nem segít a pénzügyeiken, csak tovább bonyolítja a helyzetet, a késedelmes szállításokból adódó esetleges kártérítési igényekkel.

A Hanjin az utóbbi években már veszteségesen működött, összesen 5,4 milliárd dollárnyi adósságot halmozott fel, így tulajdonképpen már csak egy kormányzati mentőövben bízhatnak – erre azonban úgy tűnik, nem mutatkozik hajlandóság a dél-koreai kormány részéről.

A bírósági jelentést követően a Hanjin részvényei újabb 20%-ot zuhantak, és immár 900 von alatt zárt az árfolyam – összehasonlításképpen: 2012-ben még 15.000 von körül mozgott a cég árfolyama.

A rivális koreai hajózási társaság, a Hyundai Merchant Marine ellenben 16%-ot emelkedett és máris megpróbálják kihasználni a Hanjin problémái miatt kialakult helyzetet. A Hyundai bejelentette, hogy szeptember 29-től új európai útvonalakat indítanak, hogy csökkentsék a kialakult kapacitáshiányt.

Forrás: Reuters / Kitekintő

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »